Identifiera och produktifiera paketera fler av vĂĄra bef. system
-Kartläggning vad skapar värde för våra kunder •Minska eller helt eliminera fel leveranser till kund -Kund Leveranssäkerhet/bekräftade order höjs till 95% -Leverantörs Leveranssäkerhet bekräftade höjs till 95% -Säkerställa rätt prisbild på strategiska produkter & kunder -Planera och strukturera av kundnöjdhet uppföljning.
25
-Få på plats säljstrategi, vilka är våra kunder, våra marknader, kategorisering ABC -Marknadsföringsstrategi
-80% av vår omsättning ska komma från 20% av våra artiklar. -Förstärkt produktportfolio med rätt leverantörer
-Veta vilka är nödvändiga aktiviteter externt som inte fungerar optimalt. -Veta vilka aktiviteter som kan öka värde som vi kan förbättra?
26
5 Nya stora kunder i norden. 3 nya stora i Europa. (definition 5milj. per kund/ĂĄr)
80% av vår tid ska läggas på innovation och kundunika projekt