• en
Välj en sida

VI ÄR KUNDERNAS SJÄLVKLARA VAL

MĂ…L

Vi ska vara kundernas självklara val

FOKUS

Marknadsnärvaro

Produktportfolio

Yttre effektivitet

Kundvärde

24

UppnĂĄ budget och aktivitetsnivĂĄ

Bibehållen kundsammansättning

Ökad försäljning mot befintlig kundstock

Marknadsföringsstrategi (kampanj LED)

Identifiera och produktifiera paketera fler av vĂĄra bef. system

-Kartläggning vad skapar värde för våra kunder •Minska eller helt eliminera fel leveranser till kund
-Kund Leveranssäkerhet/bekräftade order höjs till 95%
-Leverantörs Leveranssäkerhet bekräftade höjs till 95%
-Säkerställa rätt prisbild på strategiska produkter & kunder
-Planera och strukturera av kundnöjdhet uppföljning.

25

-Få på plats säljstrategi, vilka är våra kunder, våra marknader, kategorisering ABC
-Marknadsföringsstrategi

-80% av vår omsättning ska komma från 20% av våra artiklar. -Förstärkt produktportfolio med rätt leverantörer

-Veta vilka är nödvändiga aktiviteter externt som inte fungerar optimalt.
-Veta vilka aktiviteter som kan öka värde som vi kan förbättra?

26

5 Nya stora kunder i norden. 3 nya stora i Europa. (definition 5milj. per kund/ĂĄr)

80% av vår tid ska läggas på innovation och kundunika projekt

Överträffa våra kunders outalade förväntningar.

’23 – 26

FrĂĄn grundämne till raketfärd – uppĂĄt, framĂĄt!