• en
LED-armatur med slimmad design för butik och dagligvaruhandel.

Cervera – inspirerar till stilfull vardag och fest

BRANSCH 
Fashion/Home

PLATS 
Löddeköpinge, Sverige

INVIGNING
I ny lokal september 2016

KONTAKT
Magdalena Roström

BAKGRUND
Cervera började under 2016 ett byte av sin visuella identitet. Nya Cervera är en destination för alla som vill höja ambitionerna i köket och som njuter av att laga och bjuda på middagar.

Förutom ny logotype och ett uppdaterat butikskoncept vässades produktsortimentet ytterligare och kompletterades med tjänster som knivslipning, matlagningskurser och möjligheten att träffa en personal shopper.

Cervera i Löddeköpinge var en av de första butikerna ut med det nya konceptet innehållande mer inspiration och större tydlighet. Ett koncept som sätter umgänget och det dukade bordet i centrum.

LJUST LUGNT OCH LUFTIGT
Redan vid entrén på Cervera i Löddeköpinge är känslan ljus, lugn och luftig. En känsla som dröjer sig kvar under hela besöket. De stora glaspartierna som omger öppningen bidrar men även det faktum att all inredning är enhetlig och neutral i färg och form. Det ger utrymme till produkternas formspråk.

 

KUNDEN DRÖJER SIG KVAR
I samtal med butikschefen berättar hon att hon arbetat i branschen över tio år och att hon sedan starten i Löddeköpinge upplever att kunderna stannar längre både i butiken och vid de olika presentationerna i butiken. Det är lätt att förstå varför. Butiken erbjuder många blickfång för ögat.

Längs väggarna presenteras kvantiteterna. På ordnade rader finns stilsäkra produkter i välavvägd mängd. Att varje produkt har sitt eget designuttryck gör både ordningen och den ljusa basen extra viktig. Annars finns risken att intrycket blir stökigt och i förlängningen att kunden lämnar.

PRODUKTERNA I SIN NATURLIGA MILJÖ
Miljön är uppbyggd för att placera produkterna i sitt naturliga sammanhang. Små öar med dukningar, produktlanseringar och teman sorterar upp produkterna och skapar inspiration för kunden. Öarna lämpar sig för att butikspersonalen enkelt ska kunna skapa nya intryck genom att skylta om i takt med kampanjer och säsong.

På öarna används sambandsförsäljning både för att kunden enklare ska hitta rätt men även för att föra tankarna till kundens hemmiljö. Vid en ö disponeras ett kampanjpris på en stekpanna och här hittar kunden allt ifrån specialsalt, skärbrädor, fritöskorgar till pommes och grillvantar. På en annan presenteras en komplett dukning med alltifrån porslin, vaser och bestick till servetter och vaser. Detta är ett välbeprövat knep som skapar både merförsäljning och känslan av naturliga placeringar.

SMART TAK
Cervera har använt systemtakets möjligheter och arbetar med såväl belysning som skyltning ovanifrån. Det flexibla taket lämpar sig väl för miljöer som ofta förändras eftersom både vägledning och belysning enkelt kan flyttas. Att taket överensstämmer i färg med resten av inredningen bidrar till den harmoniska stämningen.

MÅLET UPPNÅTT
För Cerveras del var det primära målet att prioritera mötet med kunden. Att skapa personliga miljöer är en del av detta, att erbjuda kunden service och kunskap en annan. Men i och med det nya konceptet har Cervera även lyckats överraska kunden och utan att kompromissa med utbudet skapat en ren, tydlig och inspirerande miljö. En miljö som får kunden att både dröja kvar och återvända.

Vill du veta mer?

Kontakta vår Sales Manager, Magdalena Roström så berättar hon gärna mer.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Tack!