Cervera
Cervera började under 2016 ett byte av sin visuella identitet. Nya Cervera är en destination för alla som vill höja ambitionerna i köket och som njuter av att laga och bjuda på middagar. Förutom ny logotype och ett uppdaterat butikskoncept vässades produktsortimentet ytterligare och kompletterades med tjänster som knivslipning, matlagningskurser och möjligheten att träffa en personal shopper. Cervera i Löddeköpinge var en av de första butikerna ut med det nya konceptet innehållande mer inspiration och större tydlighet. Ett koncept som sätter umgänget och det dukade bordet i centrum.
CERVERA
CERVERA
INSPIRERAR TILL STILFULL VARDAG OCH FEST
Redan vid entrén på Cervera i Löddeköpinge är känslan ljus, lugn och luftig. De stora glaspartierna som omger öppningen bidrar men även att all inredning är enhetlig och neutral i färg och form. Det ger utrymme till produkternas formspråk. Längs väggarna presenteras kvantiteterna. Att varje produkt har sitt eget designuttryck gör både ordningen och den ljusa basen extra viktig. Annars finns risken att intrycket blir stökigt och i förlängningen att kunden lämnar.
Miljön är uppbyggd för att placera produkterna i sitt naturliga sammanhang. Små öar med dukningar, produktlanseringar och teman sorterar upp produkterna och skapar inspiration för kunden. På öarna används sambandsförsäljning både för att kunden enklare ska hitta rätt men även för att föra tankarna till kundens hemmiljö. Vid en ö disponeras ett kampanjpris på en stekpanna och här hittar kunden allt ifrån specialsalt, skärbrädor, fritöskorgar till pommes och grillvantar. Detta är ett välbeprövat knep som skapar både merförsäljning och känslan av naturliga placeringar.
Cervera har använt systemtakets möjligheter och arbetar med såväl belysning som skyltning ovanifrån. Det flexibla taket lämpar sig väl för miljöer som ofta förändras eftersom både vägledning och belysning enkelt kan flyttas. För Cerveras del var det primära målet att prioritera mötet med kunden. Att skapa personliga miljöer är en del av detta, att erbjuda kunden service och kunskap en annan. Men i och med det nya konceptet har Cervera även lyckats överraska kunden och utan att kompromissa med utbudet skapat en ren, tydlig och inspirerande miljö. En miljö som får kunden att både dröja kvar och återvända.