• en

Stadium Pulse – urban, ung och aktiv

BRANSCH 
Mode

PLATS 
Mall of Scandinavia, Solna

INVIGNING
September 2016

BAKGRUND
Stadiums nya koncept Stadium Pulse riktar sig till en ung och urban målgrupp. Konceptet är skapat för att stå ut från mängden. Exklusiva och trendiga sportprodukter presenterade på ett nytt sätt och i en ny miljö.

Stadium Pulse skiljer sig på flera sätt från vanliga Stadium. Butikerna öppnas på attraktiva adresser, är mindre och de trendiga produkterna byts ut oftare än i de vanliga butikerna. Känslan bygger på att kunden vid varje besök ska hitta något nytt.

UTMANING
Butiksnamnet Stadium Pulse syftar dels till den mänskliga pulsen och dels till placeringen av butiken i storstadens puls. Butiken ska ge en shoppingupplevelse att minnas med fantastiska produkter, hög service och inspirerande butiksmiljö som speglar staden. Miljön skulle även ge ett grovt, nästan industriellt intryck. För att framhäva detta la Stadium vikt vid materialval och utformning.

Ett funktionstak fungerar oftast som bäst när slutanvändarna - kunderna - knappt tänker på dess närvaro. Belysning eller annat som stör märks direkt.
Tego undertak (plafond suspendu) för dagligvaruhandel och köpcentrum - alltid rätt i tiden!

TAK SOM EN MÖRK CANVAS
I butiken möts besökaren av en lek med skuggor och ljus. Butiken i sig är relativt mörk med material som betong, stål och grålackade armaturer.  Men produkternas synlighet är trots eller kanske tack vare detta hög.

Det mörkgrå taket och det riktade ljuset tydliggör butikens lek med skuggor och ljus. Mörka tak har en förmåga att nästan försvinna och fungera som en canvas för butikens innehåll.

Stadiums mörka tak är Tegos Lightline kompletterat med fyllnadsmaterialet Sträckmetall. Detta ger en känsla av ett täckt tak men bjuder ändå på en luftig känsla. Redan vid första mötet med Tego hade Stadium en klar bild av hur taket skulle se ut – grått och i sträckmetall med infällda strömskenor och infälld smal LED-belysning.

Det är viktigt att använda belysning med bra ljusegenskaper och färgåtergivning - återger man grönska fel, till exempel, så kan grönsaker eller växter se oaptitliga eller märkliga ut.
Ica Maxi Kristianstad, stolt användare av Tego System ABs klassiska systemtak (Abgehängte decke).

LEK MED LJUS OCH SKUGGOR
Valet av belysningen i majoriteten av butiken föll dels på Tego Spotlight Intend som accentbelysning och Tego Ledstrip35 som allmänbelysning båda placerade genom infällda strömskenor.

Ledstrip35 bidrar till känslan i butiken och skapar distinkta linjer i taket samtidigt som den ger ett bra ljus. Armaturen utvecklades av Tegos konstruktionsavdelning i och med samarbetet med Stadium Pulse och möter alla önskemål.

I butiken finns även Tego Pendant Flow. Den hänger utanför provrummen och täcker allena behovet av ljus i detta område. Den pendlade armaturen förstärker även den industriella utseendet som Stadium var ute efter.

Det är viktigt att använda belysning med bra ljusegenskaper och färgåtergivning - återger man grönska fel, till exempel, så kan grönsaker eller växter se oaptitliga eller märkliga ut.
Växtriket varierar efter säsong - tänk på att ha flexibla butikslösningar i din affär för när förändringar kommer runt kröken.

EN ANNORLUNDA SPORTUPPLEVELSE
Idag är detaljhandelns främsta konkurrensmedel att skapa en upplevelse för kunden och Stadium Pulse har verkligen lyckats. Butikerna är enhetliga, moderna och stilsäkra både i sin inredning och i urvalet av produkter.

Och detta utmanar inte bara konkurrenterna utan även föreställningen om hur en sportaffär kan se ut.

PRODUKTER I PROJEKTET

Inga resultat hittades

Sidan du begärde kunde inte hittas. Försök förfina din sökning eller använd navigeringen ovan för att lokalisera inlägget.

Vill du veta mer?

Kontakta vår Sales Manager, Michael Hallberg så berättar han gärna mer.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Tack!