Bra och tydlig skyltning underlättar både för butikspersonal och kunder.

Personal Vs. butiksmiljö

Finns det verkligen en anledning att arbeta med butiksmiljön? Slår inte alltid det personliga mötet från serviceinriktad butikspersonal ut både dekoration och inredning?

Visst är det centralt med en tillmötesgående, påläst och positiv personal, men det finns vissa delar som miljön hanterar mer effektivt.

Framförallt handlar det om att miljön och i förlängningen upplevelsen når fler kunder samtidigt än mötet mellan kund och personal. Butiksmiljön är oundviklig. Så oavsett om personalen har tid och möjlighet att bemöta kunden så kan miljön göra skillnad.

Att miljön ska bjuda på en minnesvärd upplevelse är en självklarhet. Om medveten exponering och vägledning adderas minimeras kundens behov av interaktion. Kunden ges möjlighet att lösa problem och behov på egen hand.

Miljön försäkrar oss med andra ord om att alla kunder får en upplevelse att minnas och vilja återvända till.

KONTAKT

VILL DU VETA MER? SKICKA OSS ETT MEDDELANDE!