• en
Bra och tydlig ljud underlättar både för butikspersonal och kunder.

Har du tänkt på att det finns något där i bakgrunden – musiken!

Har du tänkt på att det finns något där i bakgrunden? Du hör den ibland, ibland inte, men den är där. Musiken!

Att slentrianmässigt spela den lokala radiostationen eller bränna på med MTV på tv-monitorn är ingen särskilt originell idé. Faktum är att valet av musik (och andra ljud) visar vem du är. Våga visa din personlighet. Ta ställning genom att välja rätt musik för din butik.

Spröda toner av Schubert eller smäktande italiensk kärlek à la Ramazotti, eller senaste hip hop-slingan på bussen, i korvkiosken eller i provhytten.

OLIKA SÄSONG = OLIKA MUSIK
Arbeta medvetet med musik och ljud i din kommersiella kalender för butiken. Vårkollektionen accentueras med annan musik än höstkollektionen. Temat Skoldax förpackas med annan musik och med andra ljud än Fixa köket-kampanjen.

OLIKA MUSIK FÖR OLIKA RUM I BUTIKEN
Det är beprövat effektivt att klangsätta de olika avdelningarna i butiken. Barnrummet kan både ackompanjeras av lugn vaggmusik och av lite mer lekfulla rytmer – det beror på målgruppen. Badrum och badrumsartiklar förknippas gärna med vatten, vågor, lugn och harmoni. Avdelningen för friluftsliv, jakt och rekreation behöver en annan typ av musik, varför inte i kombination med äkta naturljud?

VARIERA MUSIKEN UNDER DAGEN
På morgonen är man i regel mer mottaglig för lugn, behaglig musik som hjälper kroppen och hjärnan att starta dagen. Under lunchen kan man däremot med fördel skruva upp tempot för att höja temperaturen i butiken för att sedan varva ner under eftermiddagen. När dagen börjar gå mot sitt slut kan man återigen öka tempot för att markera att kunderna bör skynda sig att avsluta sina köp och lämna butiken.

Vill du veta mer?

Kontakta vår Mechanical Design Manager, Karl Johnsinius så berättar han gärna mer.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Tack!