• en
LED-armatur med slimmad design för butik och dagligvaruhandel.

Retail är vår passion!

För oss på Tego handlar retail om mötet. Mötet mellan produkt och människa eller mötet människor emellan och allt det som påverkar detta möte. Det är vad som intresserar oss. Och vad som fått oss att utvecklas snart 30 år inom branschen.

Detaljhandeln har alltid varit konkurrensutsatt. Affärer och märken tävlar om samma kunder i valet av butik och produkt. Och just nu utmanar även den digitala handeln – fler och fler väljer att göra inköp via nätet.

Det viktigaste är hur du differentierar dig från konkurrenterna. Det behöver inte vara svårt. Hög försäljning och goda resultat bygger på enkla principer: hur du tar hand dina varor och din yta.

  • En säljande butik har ordning och reda – undvik stökiga miljöer med produkter som är slitna eller rörigt presenterade.
  • Vilka produkter är viktiga för din butik? Varor som förstärker ditt varumärke ska synas. Är du en lågpriskedja? Har du valt produkterna som speglar det? Vilka produkter är det mest omsättning på? Vilka skapar bruttovinst? Visa de varorna!
  • Arbeta med dina nyheter – kunden vill känna att något händer när de besöker din butik och du vill förmedla att du ligger i framkant.
  • Säkerställ att bemötandet av personalen är bra och ger ett positivt minne som får kunden att återvända.
  • Arbeta med synintryck och framför allt belysningen. Lägg märke till hur den styr kundernas val och väg.

Känns detta som ett oöverstigligt arbete? Vet du inte vart du ska börja? Ofta är det lättare att se styrkor och svagheter hos andra än hos sig själv. Så ta en titt hos dina konkurrenter. Lägg märke till vilka framgångskoncept och vilka misstag de gör. Ofta behöver det inte vara så stora grejer som skapar försprång. Gå sedan hem och gör din läxa. Framhäv och tona ner.

Vill du veta mer?

Kontakta vår Sales Manager, Martin Stojanovski så berättar han gärna mer.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Tack!